Google Adwords

Öncelikle şunu bilmenizi isterim ki ben hiçbir müşterime adwords çalışması yapmıyorum.Neden? dediğinizi duyar gibiyim :) yapmıyorum çünkü bunu sektör haline getiren bazı kişi veya kurumların haksız kazanç sağladıklarına şahit oldum ve hala oluyorum.
Nasıl mı? Size bir reklam bütçesi sunuyorlar ve diyorlar ki 1 aylık çalışma sonucunda örnek veriyorum 600 lira ödeyeceksiniz, herşey mantıklı geliyor size, sonuçta reklamlarını dönecek bir yerlerde, potansiyel müşterileriniz olacağını düşünüyorsunuz ve kabul ediyorsunuz bu çalışmayı, ancak işinizi yapan kurum veya kişi sizin ödediğiniz paranın sadece %50'sini sizin için kullanıyor ve kalan %50'yi kasaya atıyor.

Yanlış anlaşılma olmasın! burada adwords yapan herkesi kastetmiyorum, tabiki işini hakkıyla yapan kişilerde vardır, ancak gerek çelıştığım yazılım firmalarında olsun, gerekse freelance olarak çalışan ve bu işi yaptığını bildiğim bazı kişilerin bu konudaki kişiliksizlikleri yüzünden ben müşterilerime; ya adwords'unuzu kendiniz yapın yada bunu göze alın diye uyarıda bulunuyorum ve bu yüzden ben adwords yapmıyorum.

Şimdi tavsiye veya öneri, her ne derseniz diyin, yukarıda söylediklerimi bir kenara bırakıp Google Adwords nedir?, Nasıl kullanılır? buna bakalım isterseniz, aşağıda elimden geldiği kadarıyla anlatmaya çalıştım.

Reklamlarla doğru zamanda, doğru kullanıcıyı hedefleyebilmek AdWords'ün sunduğu temel avantajlardan biridir. Farklı ülkelerdeki birçok reklamveren, reklamları ülkenin tamamında yayınlamak yerine, belirli bir bölgeyi veya şehri hedefleyebildikleri için özellikle avantaj elde ediyor. Sonuç olarak, İstanbul'da hizmet veren bir taksi şirketiyseniz reklamlarınızın Ankara'da görüntülenmesine ihtiyacınız olmayabilir.

Yerel düzeyde hedefleme belirli ülkelerde kullanıma sunulmamıştı. Bu ülkelerdeki reklamverenler, alternatif bir çözüm olarak, belirli bir coğrafi yerin etrafındaki alanı bir yarıçapla belirleyerek veya harita üzerine çizdikleri özel şekilleri kullanarak kendi özel hedeflerini oluşturabiliyordu.

Reklamlarla yerel düzeyde etkin bir hedefleme yapabilmek ve şehir hedeflemeyi daha fazla ülkede kullanıma sunmak en büyük önceliklerimizden biridir. Daha önce de duyurduğumuz gibi, yer hedefleme işlevlerini büyük ölçüde geliştirmemize olanak verecek yeni bir sistemi kullanıma açıyoruz. Bu yeni platform, en son Google Haritalar teknolojileriyle bağlantı kurmaktadır. Böylece, şehir düzeyinde, kasaba düzeyinde, ilçe düzeyinde ve posta kodu düzeyinde hedeflemeyi, nihayet başka ülkelerde de kullanıma sunuyoruz.

Yeni yer hedefleme sisteminin bir parçası olarak, mevcut özelliklerde, şehir düzeyinde hedeflemenin olmadığı ülkelerde (tek tek ülkelerde yer hedeflemenin mevcut olup olmadığına bakın) yayınlanan kampanyaları etkileyebilecek değişiklikler yapıyoruz. Belirli bir alandaki kullanıcılara alaka düzeyi yüksek reklamlar gösterdiğimizden emin olmak için yeni sistem, şu anda AdWords'te hedeflenebilir olan yerleri (ülke sınırları içindeki bölgeler) yeterince kapsamayan özel şekil hedefleri kullanılan kampanyaların gösterim hacminde bir düşüşe yol açabilir. Bu özel şekil hedefleri, ileri teknoloji mobil cihazlarda, Google Haritalar'da veya kullanıcıların yaptığı aramalar yer ifade eden terim (örneğin, şehir adı) içerdiğinde, gösterim almaya devam edecektir. Ek olarak, özel şekil hedefleme yönteminin kullanıldığı kampanyalardaki reklamlarda yer uzantıları, yalnızca işletmenizin yakınındaki müşterilere gösterilmelerini sağlayabilmek amacıyla daha seyrek görüntülenebilir.

Yer uzantıları ve özel hedeflerle ilgili değişiklikler, reklamverenlere kampanyalarını güncellemeleri için zaman tanımak amacıyla önümüzdeki aylarda yürürlüğe girecektir. Söz konusu tarih yaklaştığında başka bir hatırlatma mesajı göndereceğiz. Bu değişiklikler yapılırken gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz. Yerel düzeyde hedeflemeyi tüm dünyada kullanıma sunmak için elimizden gelen bütün çabayı gösteriyoruz ve bu işlev Türkiye için kullanıma sunulduğunda sizi bilgilendireceğiz.

Reklam verenlere daha hassas reklam yayını yapma olanağı, kullanıcılara ise daha iyi hedeflenmiş reklamlar sunmak amacıyla yer hedefleme işlevini iyileştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Daha önce de duyurduğumuz yeni yer hedefleme sisteminin bir parçası olarak, mevcut özelliklerde, şehir düzeyinde hedeflemenin henüz mevcut olmadığı ülkelerde, özel şekil yer hedefleri kullanan kampanyaları etkileyebilecek değişiklikler yapıyoruz. Bu değişiklikler 2012 yılının ilk yarısında yürürlüğe girdiğinde, içinde yer aldıkları bölge veya ülkeden önemli ölçüde küçük boyutta özel şekiller kullanan kampanyalarınızın gösterim sayısında bir düşüş görebilirsiniz. Daha önce, bir kullanıcının IP adresini şehir düzeyinde saptayabilirsek, reklamlarınızı, söz konusu ülkede şehir düzeyinde hedefleme mevcut olmasa bile şehir düzeyinde yayınlıyorduk. Değişiklikten sonra, özel şekilleriniz AdWords'te hedeflenebilir olmayan yerler için artık reklamları tetiklemeyebilir. Kampanyalarınız ileri teknoloji mobil cihazlar kapsamındaysa veya kullanıcıların yaptığı aramalar yer ifade eden terim (örneğin, İstanbul) içerdiğinde, gösterim elde etmeye devam edebilirsiniz.

Bu değişiklikler, reklamverenlere kampanyalarını güncellemeleri için zaman tanımak amacıyla önümüzdeki aylarda gerçekleşecektir. Söz konusu tarih yaklaştığında başka bir hatırlama mesajı göndereceğiz. Yerel düzeyde hedeflemeyi tüm dünyada kullanıma sunmak için elimizden gelen bütün çabayı gösteriyorum ve bu işlev Türkiye için kullanıma sunulduğunda sizi bilgilendireceğim.
 
Google reklam çalışması, arama motoru optimizasyonu, Seo uzmanı, Arama motorlarına kayıt, Google adwords, Web reklam yönetimi, sosyal medya reklamı

Paylaş:    
Uysal DOĞAN Freelance Yazılım Uzmanı

Uzun yıllardır yazılım sektöründeyim, bu süre içerisinde gerek web tabanlı gerekse masaüstü programlama alanında çok çeşitli projeler geliştirdim. Freelance çalışıyorum, gerektiğinde ekibimle destek verebiliyorum.İşimi severek yapıyorum, deneyimlerim kitap, defter veya derslerden ibaret değildir.Projeleriniz ile ilgili profesyonel destek almak isterseniz iletişim bölümünde bulunan bilgiler vasıtası ile bana ulaşabilirsiniz.

DİĞER SAYFALAR

Periyodik Bakım

Periyodik bakım bir web sitesi için öemli bir unsurdur,sitenize giren herhangi bir kullanıcının bir bağlantıya tıkladığında sayfanın yüklenmesi dahil maksiumum kalacağı süre 10 saniyedir.Bu süre zarfında kullanıcı istediği bilgi ve içeriğe daha doğrusu sit...

Detay


Crm nedir?

CRM kavramının temelinde müşteriyi anlamak, onun ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve hizmetlerini özelleştirip mevcut müşterilerine daha iyi hizmet sunarken, yenilerini kazanmanız yatar. Özellikle son yirmi yılda değişen müşteri istekleri, servis beklentiler...

Detay


Multimedya

Multimedya Nedir? Birden fazla medya öğesini (metin, grafikler, animasyon, ses, müzik, video gibi) bir arada kullanma şeklidir. Multimedya Uygulamaları Neden Önemlidir? Çoklu medya öğelerinin aynı anda kullanılması, f...

Detay


Sanal pos entegrasyonu

Sanal POS Kurulumu, Sanal POS Entegrasyonu Hizmetleri Sanal Pos hizmetlerimizden bazıları şöyledir. •Sanal POS Danışmanlığı •Sıfırdan Sanal Pos kullanarak Kredi kartı ile satış yapabileceğiniz internet web yazılımı gerçekleştirimi •Mev...

Detay


Yazılım

Yazılım çözümleri, Firma veya şirkete özel projelendirmelidir.Aksi taktirde hazır paketler işinizi göremeyecektir.Eta Programı ile Erp veya Crm yönetimi yapmaya çalışan kullanıcılarla karşılaşmadım değil Yazılımın ...

Detay


Hazır Paketler

Hazır paket programları ve web sitelerini, projelerden fırsat buldukça bu bölüm üzerinden satışa sunacağım, ne zaman fırsat bulurum bu ayrı bir konu ancak yinede sayfası hazır olsun :) Köy ve dernek siteleri, E-ticaret siteleri, kurumsal web sayfal...

Detay


  Kısaca
Homeofis çalışıyorum ancak gerektiğinde Türkiye sınırları içerisinde herhangi bir yerde projenize destek verebilirim.

Projenizle ilgili profesyonel hizmet almak istiyorsanız benimle iletişim bölümünde bulunan bilgiler aracılığı ile veya iletişim formu ile bağlantı kurabilirsiniz.
  Facebook