Google Adwords

Öncelikle şunu bilmenizi isterim ki ben hiçbir müşterime adwords çalışması yapmıyorum.Neden? dediğinizi duyar gibiyim :) yapmıyorum çünkü bunu sektör haline getiren bazı kişi veya kurumların haksız kazanç sağladıklarına şahit oldum ve hala oluyorum.
Nasıl mı? Size bir reklam bütçesi sunuyorlar ve diyorlar ki 1 aylık çalışma sonucunda örnek veriyorum 600 lira ödeyeceksiniz, herşey mantıklı geliyor size, sonuçta reklamlarını dönecek bir yerlerde, potansiyel müşterileriniz olacağını düşünüyorsunuz ve kabul ediyorsunuz bu çalışmayı, ancak işinizi yapan kurum veya kişi sizin ödediğiniz paranın sadece %50'sini sizin için kullanıyor ve kalan %50'yi kasaya atıyor.

Yanlış anlaşılma olmasın! burada adwords yapan herkesi kastetmiyorum, tabiki işini hakkıyla yapan kişilerde vardır, ancak gerek çelıştığım yazılım firmalarında olsun, gerekse freelance olarak çalışan ve bu işi yaptığını bildiğim bazı kişilerin bu konudaki kişiliksizlikleri yüzünden ben müşterilerime; ya adwords'unuzu kendiniz yapın yada bunu göze alın diye uyarıda bulunuyorum ve bu yüzden ben adwords yapmıyorum.

Şimdi tavsiye veya öneri, her ne derseniz diyin, yukarıda söylediklerimi bir kenara bırakıp Google Adwords nedir?, Nasıl kullanılır? buna bakalım isterseniz, aşağıda elimden geldiği kadarıyla anlatmaya çalıştım.

Reklamlarla doğru zamanda, doğru kullanıcıyı hedefleyebilmek AdWords'ün sunduğu temel avantajlardan biridir. Farklı ülkelerdeki birçok reklamveren, reklamları ülkenin tamamında yayınlamak yerine, belirli bir bölgeyi veya şehri hedefleyebildikleri için özellikle avantaj elde ediyor. Sonuç olarak, İstanbul'da hizmet veren bir taksi şirketiyseniz reklamlarınızın Ankara'da görüntülenmesine ihtiyacınız olmayabilir.

Yerel düzeyde hedefleme belirli ülkelerde kullanıma sunulmamıştı. Bu ülkelerdeki reklamverenler, alternatif bir çözüm olarak, belirli bir coğrafi yerin etrafındaki alanı bir yarıçapla belirleyerek veya harita üzerine çizdikleri özel şekilleri kullanarak kendi özel hedeflerini oluşturabiliyordu.

Reklamlarla yerel düzeyde etkin bir hedefleme yapabilmek ve şehir hedeflemeyi daha fazla ülkede kullanıma sunmak en büyük önceliklerimizden biridir. Daha önce de duyurduğumuz gibi, yer hedefleme işlevlerini büyük ölçüde geliştirmemize olanak verecek yeni bir sistemi kullanıma açıyoruz. Bu yeni platform, en son Google Haritalar teknolojileriyle bağlantı kurmaktadır. Böylece, şehir düzeyinde, kasaba düzeyinde, ilçe düzeyinde ve posta kodu düzeyinde hedeflemeyi, nihayet başka ülkelerde de kullanıma sunuyoruz.

Yeni yer hedefleme sisteminin bir parçası olarak, mevcut özelliklerde, şehir düzeyinde hedeflemenin olmadığı ülkelerde (tek tek ülkelerde yer hedeflemenin mevcut olup olmadığına bakın) yayınlanan kampanyaları etkileyebilecek değişiklikler yapıyoruz. Belirli bir alandaki kullanıcılara alaka düzeyi yüksek reklamlar gösterdiğimizden emin olmak için yeni sistem, şu anda AdWords'te hedeflenebilir olan yerleri (ülke sınırları içindeki bölgeler) yeterince kapsamayan özel şekil hedefleri kullanılan kampanyaların gösterim hacminde bir düşüşe yol açabilir. Bu özel şekil hedefleri, ileri teknoloji mobil cihazlarda, Google Haritalar'da veya kullanıcıların yaptığı aramalar yer ifade eden terim (örneğin, şehir adı) içerdiğinde, gösterim almaya devam edecektir. Ek olarak, özel şekil hedefleme yönteminin kullanıldığı kampanyalardaki reklamlarda yer uzantıları, yalnızca işletmenizin yakınındaki müşterilere gösterilmelerini sağlayabilmek amacıyla daha seyrek görüntülenebilir.

Yer uzantıları ve özel hedeflerle ilgili değişiklikler, reklamverenlere kampanyalarını güncellemeleri için zaman tanımak amacıyla önümüzdeki aylarda yürürlüğe girecektir. Söz konusu tarih yaklaştığında başka bir hatırlatma mesajı göndereceğiz. Bu değişiklikler yapılırken gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz. Yerel düzeyde hedeflemeyi tüm dünyada kullanıma sunmak için elimizden gelen bütün çabayı gösteriyoruz ve bu işlev Türkiye için kullanıma sunulduğunda sizi bilgilendireceğiz.

Reklam verenlere daha hassas reklam yayını yapma olanağı, kullanıcılara ise daha iyi hedeflenmiş reklamlar sunmak amacıyla yer hedefleme işlevini iyileştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Daha önce de duyurduğumuz yeni yer hedefleme sisteminin bir parçası olarak, mevcut özelliklerde, şehir düzeyinde hedeflemenin henüz mevcut olmadığı ülkelerde, özel şekil yer hedefleri kullanan kampanyaları etkileyebilecek değişiklikler yapıyoruz. Bu değişiklikler 2012 yılının ilk yarısında yürürlüğe girdiğinde, içinde yer aldıkları bölge veya ülkeden önemli ölçüde küçük boyutta özel şekiller kullanan kampanyalarınızın gösterim sayısında bir düşüş görebilirsiniz. Daha önce, bir kullanıcının IP adresini şehir düzeyinde saptayabilirsek, reklamlarınızı, söz konusu ülkede şehir düzeyinde hedefleme mevcut olmasa bile şehir düzeyinde yayınlıyorduk. Değişiklikten sonra, özel şekilleriniz AdWords'te hedeflenebilir olmayan yerler için artık reklamları tetiklemeyebilir. Kampanyalarınız ileri teknoloji mobil cihazlar kapsamındaysa veya kullanıcıların yaptığı aramalar yer ifade eden terim (örneğin, İstanbul) içerdiğinde, gösterim elde etmeye devam edebilirsiniz.

Bu değişiklikler, reklamverenlere kampanyalarını güncellemeleri için zaman tanımak amacıyla önümüzdeki aylarda gerçekleşecektir. Söz konusu tarih yaklaştığında başka bir hatırlama mesajı göndereceğiz. Yerel düzeyde hedeflemeyi tüm dünyada kullanıma sunmak için elimizden gelen bütün çabayı gösteriyorum ve bu işlev Türkiye için kullanıma sunulduğunda sizi bilgilendireceğim.
 
Google reklam çalışması, arama motoru optimizasyonu, Seo uzmanı, Arama motorlarına kayıt, Google adwords, Web reklam yönetimi, sosyal medya reklamı

Paylaş:    
Uysal DOĞAN Freelance Yazılım Uzmanı

Uzun yıllardır yazılım sektöründeyim, bu süre içerisinde gerek web tabanlı gerekse masaüstü programlama alanında çok çeşitli projeler geliştirdim. Freelance çalışıyorum, gerektiğinde ekibimle destek verebiliyorum.İşimi severek yapıyorum, deneyimlerim kitap, defter veya derslerden ibaret değildir.Projeleriniz ile ilgili profesyonel destek almak isterseniz iletişim bölümünde bulunan bilgiler vasıtası ile bana ulaşabilirsiniz.

DİĞER SAYFALAR

İnteraktif CD Tasarımı

Neden CD tasarım ? Müşteri için gerekli olan Kalite, Değer, Müşteri memnuniyeti ve efektif hizmet Multimedya CD’siyle tamamen ve verimli bir şekil de karşılanılır. Tanıtım CD ‘sinin diğer reklam yöntemlerine göre daha ekonomik olması ve kol...

Detay


Freelance web tasarım

Freelancerlar ile çalışırken nelere dikkat etmelisiniz? Daha önce freelance çalışmak isteyenlerin ne gibi durumlarla başa çıkmaları gerektiğine değinmiştim. Yeni yazımda ise freelance hizmet ihtiyacı duyan potansiyel kişi ya da kurumların freelance hizm...

Detay


Esenyurt web tasarım ve yazılım hizmetleri

Kişisel veya Kurumsal web sayfası ihtiyacınız varsa ve profesyonel destek almak istiyorsanız iletişime geçebiliriz.Numaralarıma İletişim sayfamdan ulaşabilirsiniz....

Detay


Erp Nedir?

ERP Türkçe karşılığı kurumsal kaynak planlaması ya da işletme kaynak planlaması (İngilizce: Enterprise Resource Planning - ERP), işletmelerde mal ve hizmet üretimi için gereken işgücü, makine, malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağ...

Detay


Mrp nedir?

MRP (Material Requirement Planning) dilimize Malzeme İhtiyaç Planlaması olarak geçmiş olan bir yöntem ismidir.   MRP yöntemi, ürün ağacı, stok mevcutları, satınalma sisteminde bulunan açık siparişler ve ana imalat planında üretim talimatlarını (tahm...

Detay


E ticaret paketi

E-ticaret paketi, genel olarak bir e-ticaret sitesinde olması gereken temel özellikler dahilin de programlanmış, kullanıma hazır hale getirilmiş web siteleridir.Bu paket siteler, özel çözüm e-ticaret sitelerine göre daha kısa sürede uygulanabildiği ve mali...

Detay


  Kısaca
Homeofis çalışıyorum ancak gerektiğinde Türkiye sınırları içerisinde herhangi bir yerde projenize destek verebilirim.

Projenizle ilgili profesyonel hizmet almak istiyorsanız benimle iletişim bölümünde bulunan bilgiler aracılığı ile veya iletişim formu ile bağlantı kurabilirsiniz.
  Facebook